کد مطلب:280108 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:269

کتب مقدسه ی هندوها
در كتب مقدسه ای كه در میان هندوها به عنوان «كتاب آسمانی» شناخته شده، اشارات فراوانی به مصلح آسمانی منتظر هست كه به چند نمونه بسنده می كنیم:

«كالكی، مظهر دهم و یشنو، در انقضای كلی یا عصر آهن سوار اسب سفیدی در حالیكه شمشیر برهنه درخشانی به صورت ستاره ی دنباله دار در دست دارد، ظاهر می شود. و شریران را تماما هلاك می سازد و خلقت را از نو تجدید، و پاكی را رجعت خواهد داد.» [1] .



[ صفحه 47]



«دور دنیا تمام شود به پادشاه عادلی در آخر الزمان كه پیشوای ملائكه و پریان و آدمیان باشد. حق و راستی با او باشد. آنچه در دریاها و زمینها و كوهها پنهان باشد، همه را به دست آورد و از آسمانها و زمین آنچه باشد خبر می دهد. از او بزرگتر كسی به دنیا نیاید». [2] .

«پادشاهی و دولت دنیا به فرزند سید خلائق در دو جهان (كشن) تمام شود و كسی باشد كه بر كوههای مشرق و مغرب دنیا حكم براند و فرمان كند و بر ابرها سوار شود و فرشتگان كاركنان او باشند، جن و انس در خدمت او شوند و از «سودان» كه زیر خط استوا است تا سرزمین «تسعین» كه زیر قطب شمالی است، و ماوراء بحار را صاحب شود و دین خدا زنده گردد. و نام او «ایستاده» (قائم) باشد و خداشناس باشد». [3] .


[1] او پانيشاد، ص 737.

[2] باسك، از كتب مقدسه هندوها.

[3] شاكموني، از كتب مقدسه ي هندوها.